BEZORGEN

Wij doen ons uiterste best uw bestelling z.s.m. te bezorgen. Bij ieder artikel op de website staat de verwachte levertijd en productinformatie. Mocht de levertijd wijzigen, dan proberen wij u zo snel mogelijk te informeren.

Uw bestelling wordt op een goed bereikbare plaats, direct naast de vrachtwagen, afgeleverd. Voor het verder verplaatsen en installeren dient u zelf zorg te dragen. Plaatsing in uw tuin of onder bijvoorbeeld de carport gebeurt in overleg met de chauffeur. Hij kan samen met u bepalen wat wel of niet mogelijk is. De chauffeur is geen medewerker van Rondomton.

Beschadigingen bij aflevering dient u binnen 24 uur na aflevering schriftelijk aan ons te melden voorzien van fotomateriaal. Dit kunt u sturen naar: info@rondomton.nl.

LET OP: de eiken tonnen/kuipen zijn ongeveer 8 jaar gebruikt voor rode wijn. Op de gegalvaniseerde banden kan (lichte) roestvorming of wat witte uitslag voor komen,dit staat ook bij het artikel vermeld. Er kunnen ook kleine krakers in de buitenste laag van het hout zitten. We controleren en testen de tonnen uitgebreid op waterdichtheid voor levering. Voor hiervoor genoemde gebruikerssporen geldt het retourneren niet.

LEVERTIJD

  • Bij ieder artikel op de website staat een verwachte levertijd. Indien er ‘direct leverbaar’ staat is de levertijd enkele werkdagen. Het basisproduct is dan op voorraad, maar het kan zijn dat er nog een paar handelingen of controles uitgevoerd moeten worden. We doen uiteraard ons best op tijd te leveren. Mocht de levertijd onverwacht uitlopen, dan brengen wij u z.s.m. op de hoogte.
  • In het laagseizoen (winterperiode) versturen we de grote pakketten 1x per week.
  • LET OP: Bestellingen die met PostNL verzonden worden kunnen vertraging oplopen door periodieke drukte. Volg daarom uw pakket gemakkelijk via track en trace.

VERZENDKOSTEN

  • De genoemde bezorgkosten gelden voor bezorgen in Nederland, m.u.v. de Waddeneilanden, hiervoor gelden andere tarieven, neem hierover contact met ons op.
  • Nadat u een product in het winkelmandje heeft geplaatst dan zijn daar gelijk de verzendkosten zichtbaar. Deze kosten hangen af van het gewicht, soort materiaal en omvang van het product.
  • Alleen over het grootste en zwaarste product van uw bestelling worden verzendkosten berekend, dus u betaald bij uw bestelling maar eenmaal verzendkosten. M.u.v. enkele producten, daar staat het bij dat de verzendkosten per stuk zijn.
  • Bepaalde artikelen leveren wij op nacalculatie. Dit staat bij het artikel vermeld.

Bijzonderheden bezorging – extra kosten?

  • Adres niet bereikbaar met grote trailer?  Geef dit dan aan met bestellen, zodat wij niet genoodzaakt zijn om extra kosten door te berekenen voor her-levering van grote en zware artikelen.
  • Levering binnenstad/stadsdistributie?    Voor levering van bepaalde artikelen in binnensteden kan er stadsdistributie worden berekend door de vervoerder, geef bij bestellen aan dat er in een binnenstad moet worden geleverd.
  • Levering op ander adres tijdens bezorging?  Als de chauffeur op de dag van bezorging, in overleg met u als klant, de levering op een ander adres brengt dan zullen de extra kosten die hiervoor berekend worden aan u worden doorberekend.
  • Niet thuis of gesloten?    Indien een zending naar een gesloten bedrijf of aflever locatie wordt verstuurd, wordt deze geretourneerd. Weest u ervan bewust dat de verzendkosten hiervoor wel in rekening worden gebracht. Wij adviseren u om ons tijdig op de hoogte te brengen wanneer uw bedrijf is gesloten, zodat bestellingen niet onnodig worden aangeboden en hiervoor onnodige kosten worden berekend.

Wij bezorgen ook in België.

  • Kruis in dat geval aan dat de bestelling naar België verzonden moet worden. De verzendkosten worden dan direct zichtbaar.
  • Voor leveringen in Wallonië gelden andere tarieven, neem hierover contact met ons op.

VERZENDINFORMATIE

  • Voor de kleine artikelen ontvangt u een track&trace code, om de bestelling te kunnen volgen.
  • Voor zwaardere en grote artikelen ontvangt u in uw mailbox een bezorgkalender van de vervoerder “van de Hoef logistiek”. Deze kunt u invullen met de voor u gewenste afleverdatum.
  • LET OP: De email kan in de ongewenste email of SPAM terecht komen.

AFHALEN ONLINE BESTELLINGEN

  • Nadat u een product in het winkelmandje heeft geplaatst, kunt u kiezen tussen verzenden of afhalen.
    Kiest u voor afhalen, dan brengen wij u per e-mail of telefonisch op de hoogte wanneer uw bestelling klaar staat.

Retourneren

U heeft het wettelijk recht om een product* binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Nadat u dit heeft gemeld, heeft u nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Indien u gebruik maakt van het retourrecht, dan maken wij binnen 14 dagen na retour ontvangst het gehele orderbedrag exclusief verzend- en retourkosten aan u over**. Bij ontvangen betaling via PayPal zulen de PayPal kosten in mindering gebracht worden op het retour te betalen bedrag.

* Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk –  in de originele staat en verpakking aan Rondomton geretourneerd worden. Indien er gaten zijn geboord op uw verzoek voor een vulautomaat of waarvoor dan ook, is retourneren niet mogelijk.
Gepersonaliseerde producten en maatwerk kunnen tevens niet worden geretourneerd.

Wilt u voor het retourneren het volgende formulier gebruiken: Voorbeeld-modelformulier-voor-herroeping

**Wanneer u de gehele bestelling wilt retourneren, zal de aankoopsom, exclusief de eventueel berekende verzendkosten aan u teruggestort worden. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Als het product niet meer verkoopbaar is zullen we geen terugbetaling doen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling, zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden niet teruggestort.

Retourneer uw artikel(en) goed verpakt en sluit in de verpakking een briefje met uw naam en adres gegevens en het bestelnummer van de bestelling. Vermeld tevens uw bankrekeningnummer, zodat wij het bedrag van het retour gezonden artikel kunnen terugstorten.

Het is mogelijk uw retour te zenden producten door ons te laten retourneren. Hiervoor rekenen wij de transportkosten. Deze dienen vooraf betaald te worden. Daarnaast is het mogelijk om uw bestelling terug te brengen naar onze fysieke winkel in Nieuw Milligen. Hiervoor a.u.b. contact met ons opnemen.

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan Rondomton kenbaar te worden gemaakt per e-mail naar: info@rondomton.nl. Vermeld hierbij a.u.b. in ieder geval uw volledige naam, het bestelnummer en de artikelen die u wenst te annuleren, ruilen of retourneren. Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij het op prijs stellen wanneer u ons de reden hiervan laat weten. U bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht.

Ruilen:
Mocht een gekocht artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u het artikel binnen 8 dagen ruilen. Voorwaarde is dat de artikelen onbeschadigd zijn en er geen gaten zijn geboord. Ook maatwerk is in de meeste gevallen uitgezonderd, neem hiervoor contact met ons op. Alle bezorgkosten komen voor uw rekening.

Opnieuw verzendkosten maken wegens het opgeven van verkeerde adresgegevens:
Rondomton is niet verantwoordelijk voor het opgeven van een door u onjuist opgegeven afleveradres. Bij het opnieuw opsturen van een bestelling worden er opnieuw verzendkosten berekend.