Bezorgen

Aflevering

Wij doen ons uiterste best uw bestelling z.s.m. te bezorgen. Bij ieder artikel op de website staat de verwachte levertijd en productinformatie. Mocht de levertijd wijzigen, dan proberen wij u zo snel mogelijk te informeren.

Uw bestelling wordt op een goed bereikbare plaats, direct naast de vrachtwagen, afgeleverd. Voor het verder verplaatsen en installeren dient u zelf zorg te dragen. Plaatsing in uw tuin of onder bijvoorbeeld de carport gebeurt in overleg met de chauffeur. Hij kan samen met u bepalen wat wel of niet mogelijk is. De chauffeur is geen medewerker van Rondomton.

Beschadigingen bij aflevering dient u binnen 24 uur na aflevering schriftelijk aan ons te melden voorzien van fotomateriaal. Dit kunt u sturen naar: info@rondomton.nl.

Wij bezorgen ook in België.
Kruis in dat geval aan dat de bestelling naar België verzonden moet worden. De verzendkosten worden dan direct zichtbaar.
Voor leveringen in Wallonië gelden andere tarieven, neem hierover contact met ons op.

LET OP: de eiken tonnen/kuipen zijn ongeveer 8 jaar gebruikt voor rode wijn. Op de gegalvaniseerde banden kan (lichte) roestvorming of wat witte uitslag voor komen,dit staat ook bij het artikel vermeld. Er kunnen ook kleine krakers in de buitenste laag van het hout zitten. We controleren en testen de tonnen uitgebreid op waterdichtheid voor levering. Voor hiervoor genoemde gebruikerssporen geldt het retourneren niet.

Levertijd

Bij ieder artikel op de website staat een verwachte levertijd. Indien er ‘direct leverbaar’ staat is de levertijd enkele werkdagen. Het basisproduct is dan op voorraad, maar het kan zijn dat er nog een paar handelingen of controles uitgevoerd moeten worden. We doen uiteraard ons best op tijd te leveren. Mocht de levertijd onverwacht uitlopen, dan brengen wij u z.s.m. op de hoogte.

In het laagseizoen (winterperiode) versturen we de grote pakketten 1x per week.

LET OP: Bestellingen die met PostNL verzonden worden kunnen vertraging oplopen door periodieke drukte. Volg daarom uw pakket gemakkelijk via track en trace.

Verzendkosten

De genoemde bezorgkosten gelden voor bezorgen in Nederland, m.u.v. de Waddeneilanden, hiervoor gelden andere tarieven, neem hierover contact met ons op.

Nadat u een product in het winkelmandje heeft geplaatst dan zijn daar gelijk de verzendkosten zichtbaar. Deze kosten hangen af van het gewicht, soort materiaal en omvang van het product.

Alleen over het grootste en zwaarste product van uw bestelling worden verzendkosten berekend, dus u betaald bij uw bestelling maar eenmaal verzendkosten. M.u.v. enkele producten, daar staat het bij dat de verzendkosten per stuk zijn.

Bepaalde artikelen leveren wij op nacalculatie. Dit staat bij het artikel vermeld.

Verzendinformatie

Voor de kleine artikelen ontvangt u een track&trace code, om de bestelling te kunnen volgen.

Voor zwaardere en grote artikelen ontvangt u in uw mailbox een bezorgkalender van de vervoerder “van de Hoef logistiek”. Deze kunt u invullen met de voor u gewenste afleverdatum.

LET OP: De email kan in de ongewenste email of SPAM terecht komen.

Afhalen online bestellingen

Nadat u een product in het winkelmandje heeft geplaatst, kunt u kiezen tussen verzenden of afhalen.

Kiest u voor afhalen, dan brengen wij u per e-mail of telefonisch op de hoogte wanneer uw bestelling klaar staat.

Bijzonderheden bezorging – extra kosten?

Adres niet bereikbaar met grote trailer?  Geef dit dan aan met bestellen, zodat wij niet genoodzaakt zijn om extra kosten door te berekenen voor her-levering van grote en zware artikelen.

Levering binnenstad/stadsdistributie?    Voor levering van bepaalde artikelen in binnensteden kan er stadsdistributie worden berekend door de vervoerder, geef bij bestellen aan dat er in een binnenstad moet worden geleverd.

Levering op ander adres tijdens bezorging?  Als de chauffeur op de dag van bezorging, in overleg met u als klant, de levering op een ander adres brengt dan zullen de extra kosten die hiervoor berekend worden aan u worden doorberekend.

Niet thuis of gesloten?    Indien een zending naar een gesloten bedrijf of aflever locatie wordt verstuurd, wordt deze geretourneerd. Weest u ervan bewust dat de verzendkosten hiervoor wel in rekening worden gebracht. Wij adviseren u om ons tijdig op de hoogte te brengen wanneer uw bedrijf is gesloten, zodat bestellingen niet onnodig worden aangeboden en hiervoor onnodige kosten worden berekend.

Wij bezorgen ook in België.
Kruis in dat geval aan dat de bestelling naar België verzonden moet worden. De verzendkosten worden dan direct zichtbaar.
Voor leveringen in Wallonië gelden andere tarieven, neem hierover contact met ons op.

Recht om te retourneren

U heeft het wettelijk recht om een product* binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Nadat u dit heeft gemeld, heeft u nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Indien u gebruik maakt van het retourrecht, dan maken wij binnen 14 dagen na retour ontvangst het gehele orderbedrag exclusief verzend- en retourkosten aan u over**. Bij ontvangen betaling via PayPal zulen de PayPal kosten in mindering gebracht worden op het retour te betalen bedrag.

* Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk –  in de originele staat en verpakking aan Rondomton geretourneerd worden. Indien er gaten zijn geboord op uw verzoek voor een vulautomaat of waarvoor dan ook, is retourneren niet mogelijk.

Gepersonaliseerde producten en maatwerk kunnen tevens niet worden geretourneerd.

Wilt u voor het retourneren het volgende formulier gebruiken: Voorbeeld-modelformulier-voor-herroeping

**Wanneer u de gehele bestelling wilt retourneren, zal de aankoopsom, exclusief de eventueel berekende verzendkosten aan u teruggestort worden. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Als het product niet meer verkoopbaar is zullen we geen terugbetaling doen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Retourneer uw artikel(en) goed verpakt en sluit in de verpakking een briefje met uw naam en adres gegevens en het bestelnummer van de bestelling. Vermeld tevens uw bankrekeningnummer, zodat wij het bedrag van het retour gezonden artikel kunnen terugstorten.

Retourneren

Recht om te retourneren

U heeft het wettelijk recht om een product* binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Nadat u dit heeft gemeld, heeft u nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Indien u gebruik maakt van het retourrecht, dan maken wij binnen 14 dagen na retour ontvangst het gehele orderbedrag exclusief verzend- en retourkosten aan u over**. Bij ontvangen betaling via PayPal zulen de PayPal kosten in mindering gebracht worden op het retour te betalen bedrag.

* Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk –  in de originele staat en verpakking aan Rondomton geretourneerd worden. Indien er gaten zijn geboord op uw verzoek voor een vulautomaat of waarvoor dan ook, is retourneren niet mogelijk.

Gepersonaliseerde producten en maatwerk kunnen tevens niet worden geretourneerd.

Wilt u voor het retourneren het volgende formulier gebruiken: Voorbeeld-modelformulier-voor-herroeping

**Wanneer u de gehele bestelling wilt retourneren, zal de aankoopsom, exclusief de eventueel berekende verzendkosten aan u teruggestort worden. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Als het product niet meer verkoopbaar is zullen we geen terugbetaling doen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Retourneer uw artikel(en) goed verpakt en sluit in de verpakking een briefje met uw naam en adres gegevens en het bestelnummer van de bestelling. Vermeld tevens uw bankrekeningnummer, zodat wij het bedrag van het retour gezonden artikel kunnen terugstorten.

Aanmelden retour

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan Rondomton kenbaar te worden gemaakt per e-mail naar: info@rondomton.nl. Vermeld hierbij a.u.b. in ieder geval uw volledige naam, het bestelnummer en de artikelen die u wenst te annuleren, ruilen of retourneren. Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij het op prijs stellen wanneer u ons de reden hiervan laat weten. U bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht.

Opnieuw verzendkosten maken wegens het opgeven van verkeerde adresgegevens

Rondomton is niet verantwoordelijk voor het opgeven van een door u onjuist opgegeven afleveradres. Bij het opnieuw opsturen van een bestelling worden er opnieuw verzendkosten berekend.

Ruilen

Mocht een gekocht artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u het artikel binnen 8 dagen ruilen. Voorwaarde is dat de artikelen onbeschadigd zijn en er geen gaten zijn geboord. Ook maatwerk is in de meeste gevallen uitgezonderd, neem hiervoor contact met ons op. Alle bezorgkosten komen voor uw rekening.

Deel bestelling retour

Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling, zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden niet teruggestort.

Retour door Rondomton.nl

Het is mogelijk uw retour te zenden producten door ons te laten retourneren. Hiervoor rekenen wij de transportkosten. Deze dienen vooraf betaald te worden. Daarnaast is het mogelijk om uw bestelling terug te brengen naar onze fysieke winkel in Nieuw Milligen. Hiervoor a.u.b. contact met ons opnemen.

Regentonnen

Heeft Rondomton ook een aansluitservice?

Zeker, sinds kort bieden wij ook een aansluitservice voor regentonnen aan! Lees meer over de voorwaarden.


Mijn houten regenton lekt, wat kan ik hier aan doen?

Onze houten tonnen en kuipen worden door ons voor verzenden of afhalen allemaal vooraf getest op waterdichtheid.

Bij verzending staan er tips in de mail die u ontvangt van ons en in de ton zelf zit een briefje met informatie voor uw bestelde product(-en).

Bij afhaal informeren we mondeling hierover of geven we een briefje met tips mee. O.a. dat een houten ton of waterkuip gelijk weer gevuld moet worden met water.
 
Als een houten ton te lang leeg staat, en zeker met warm weer, krimpt het hout en ontstaan er kieren tussen de duigen.

Als het dan gaat regenen of u gaat bijvullen lekt het water tussen de duigen door.

Om de ton weer waterdicht te krijgen gooit u de tuinslang in de ton en laat deze heel zacht stromen zodat het hout de tijd heeft om uit te zetten.

Gooi eventueel iets zaagsel in de ton dat in de naden gaat zitten.

Mocht ook de bodem lek zijn, zet de ton dan op z’n kop en leg de tuinslang met behulp van iets zwaars op de bodem van de ton(nu de bovenkant) laat de kraan heel zacht stromen zodat de bodem kan dicht trekken.

Als de bodem dicht is zal het water langs de ton lopen waardoor het hout nat wordt en uitzet.

De ton zal na verloop van tijd weer dicht trekken.

Moet je je regenton per se voor de winter leeg laten lopen?

Hout, staal en kunststof tonnen adviseren wij in de winter, alleen bij aanhoudende vorst, leeg te gooien. Zorg ook dat de kraan open staat.

Bij een ton met pomp, draai de houtdraad bouten waarmee de pomp op de ton vast staat los en leg de pomp binnen.

Een houten ton z.s.m. na de vorst weer vullen om uitdrogen te voorkomen, en als het langdurig droog is zorg ervoor dat de ton met regelmaat weer helemaal gevuld wordt.

Bij een waterornament haalt u bij voorkeur de dompelpomp eruit, en bewaar deze vorstvrij.

Mijn ton heeft een kraker. Moet ik hier wat aan doen?

Onze wijn- en whiskytonnen zijn ongeveer 8 jaar gebruikt. Er kunnen krakers in de buitenste laag van een houten ton zijn ontstaan door de spanning op het hout.
Meestal is dit op de bolling op het breedste gedeelte van de ton en is het oppervlakkig. Het hout is ± 2,5 cm dik en bestaat uit meerdere lagen.
We controleren en testen de tonnen uitgebreid op waterdichtheid voor levering. Als er geen lekkage is hoeft u niets te doen aan een kraker.

Waarom een houten regenton?

De eiken tonnen en kuipen die wij verkopen krijgen op deze manier een tweede leven.

Opvangen van kostbaar regenwater

Hergebruik van beschikbaar gekomen wijn of whisky vaten.

Goed voor het milieu!!

Kraan verstopt?

Verstopping kraan: de kraan open draaien en met een waterslang met de spuitkop aan beide kanten proberen door te spuiten.

Hoe onderhoud ik mijn gietijzeren pomp?

nr. 429E revisie set compleet v handpomp

Als uw pomp niet meer goed werkt kan het zijn dat het leertje of een ring vervangen moet worden. Wij hebben hiervoor revisiesetjes in ons assortiment (artikel 80306) revisieset

Probeert u eerst water in het bovenste gedeelte te doen en dan gelijk te pompen. Het leertje kan uitgedroogd zijn. Lukt het dan nog niet; haalt u dan het gehele zuigergedeelte uit de pomp en zet deze een nacht in een emmer water. Het zuigergedeelte kunt u eruit halen door de bouten op het dekseltje los te draaien.

Indien het onderste gedeelte van de zuiger vast zit kunt u deze een nacht in kruipolie of cola zetten. Mocht dit niet helpen dan zou het zuiger gedeelte vervangen kunnen worden (artikel 80170) zuiger met manchet

We kunnen u hiermee helpen in onze werkplaats. Neemt u hiervoor vooraf contact met ons op.

Zet eventueel onderaan de pomp een terugslag klep (artikel 80305) deze voorkomt het terugstromen van het water uit de pomp  en u heeft bij pompen altijd gelijk water.

Wij raden aan om bij vorst de pomp van de ton te schroeven, inclusief buis, en vorstvrij te bewaren zodat de gietijzeren pomp niet kapot kan vriezen.

Water in een regenton staat stil. Trekt dat geen muggen aan?

Een regenton is geen broeinest voor muggen als u het water maar regelmatig gebruikt en het ook regelmatig weer wordt aangevuld met water.
Het regenwater in de ton is ervoor om te gebruiken.

Laat u het water in de regenton te lang staan en gebruikt u het niet, dan kunnen er muggenlarven inkomen en uiteindelijk muggen worden.

Behalve regenwater komt er ook veel vuil in mijn regenton terecht. Is daar iets tegen te doen?

Behalve regenwater komt er ook veel vuil in mijn regenton terecht. Is daar iets tegen te doen?

U kunt in de regenpijp een bladscheider plaatsen zodat bladeren en dennennaalden niet in de ton terechtkomen.

Is er toch vuil in uw ton gekomen? Maak de ton, als deze leeg is, goed schoon eventueel met tuinslang en sluit de ton daarna weer aan.

Hoe voorkom je dat een regenton overstroomt?

U kunt zo hoog mogelijk in de ton een overloopbuisje plaatsen.
In een kunststof ton is er een overloopslang mogelijk in een houten ton kunnen wij een koperen overloopbuisje plaatsen.

Het is ook mogelijk om de regenpijp te onderbreken voor een vulautomaat, deze voorkomt het overstromen van de ton als deze vol is.

Het overtollige water loop door de regenpijp verder naar riool of wadi of in uw eigen border.

De vulautomaat is verkrijgbaar in verschillende afmetingen zowel 4-kant en rond en in verschillende materialen zoals pvc, zink en koper.

Klik voor ons assortiment op de volgende link: vulautomaten

Moet je je regenton per se voor de winter leeg laten lopen

bevroren tonnen

Hout, staal en kunststof tonnen adviseren wij in de winter, alleen bij aanhoudende vorst, leeg te gooien. Zorg ook dat de kraan open staat.
Bij een ton met pomp, draai de houtdraad bouten waarmee de pomp op de ton vast staat los en leg de pomp binnen.
Een houten ton z.s.m. na de vorst weer vullen om uitdrogen te voorkomen, en als het langdurig droog is zorg ervoor dat de ton met regelmaat weer helemaal gevuld wordt.
Bij een waterornament haalt u bij voorkeur de dompelpomp eruit, en bewaar deze vorstvrij.

Plantenbakken

Waarom een houten plantenbak?

De eiken kuipen die wij verkopen krijgen op deze manier een tweede leven.

Hergebruik van beschikbaar gekomen wijn- of whiskyvaten.

Goed voor het milieu!!

Kan ik een houten kuip als plantenbak gebruiken?

Wordt uw gekochte kuip gebruikt als plantenbak voor buiten?
Dan een gat in de bodem boren, zodat het overtallige water eruit kan lopen.

Zet een houten ton of houten kuip iets van de grond af zodat de wind onder de ton/kuip door kan en de bodem minder snel zal verrotten hiervoor adviseren wij u de verhoging.
Bijvoorbeeld: vehoger 3x4cm.

Ook verkrijgbaar in andere maten, uitvoeringen en hoogtes.
voor iedere kuip of ton kunnen wij deze maken.

Als u de ton of kuip alleen voor decoratie gaat gebruiken raden wij aan de banden vast te zetten aan de duigen, de banden zullen dan bij droogte niet van de plek zakken.

Bij een houten kuip geen plastic gebruiken, hiermee droogt het hout uit, dit voorkomt u als u de aarde in contact laat met het hout.

Waterornamenten

Kan ik een houten kuip als mini vijver gebruiken?

Vijver 1

U kunt een houten kuip als mini vijver gebruiken maar let erop dat de kuip een flink volume heeft zodat het water niet al te snel te warm wordt.

Zet de mini vijver bij voorkeur in de (half)schaduw

Gaat het water in de ton niet stinken?

Het water in een houten ton kan gaan stinken als u bijvoorbeeld een wijnvat heeft dan zit er nog wijn aan de binnenkant in de wand van de ton.
Als er water in de ton komt en de wijn zich met het water mengt en het staat een tijdje stil dan zal onder invloed van vooral hogere temperaturen het water gaan stinken.

De wijn die trekt vanzelf uit de wand en zal na diverse keren schoonmaken en weer gevuld te zijn vanzelf minder worden. Dit kan per ton verschillen!

Door bladeren en dennennaalden die via de regenpijp in de ton komen kan het water ook gaan stinken:
U kunt tussen de regenpijp een bladscheider plaatsen zodat bladeren en dennennaalden niet in de ton terechtkomen.

Is er toch vuil in uw ton gekomen? Maak de ton, als deze leeg is, goed schoon eventueel met tuinslang en sluit de ton daarna weer aan.

Wij raden aan het water in de ton regelmatig te gebruiken, voor uw planten, auto of het wassen van uw ramen zodat hetzelfde water niet te lang in de ton blijft staan.

Statafels

Kan een houten statafel buiten staan?

nr. 770A statafel van wijnvat met eikenhouten blad 1

Een statafel van een eiken ton met vurenhouten blad kan gewoon buiten staan.

We raden wel aan het hout van de ton en van het blad af en toe nat te spuiten, zodat het hout niet teveel uitdroogt.

Hondenhok – Poezenhuis

Wat is belangrijk om te weten over mijn gekochte hondenhok?

Hondenhok/ton als dierenverblijf
Zet het hok bij voorkeur op een schaduwrijke plaats, beter voor het hok maar ook voor uw hond/kat.
Spuit het hok regelmatig nat om uitdrogen te voorkomen.